Pages

Check Available Cheapest Domain Here

Featured Post

PM Anwar umum peruntukan RM13 juta bantuan pascabanjir Kedah

Kelantan isytihar GISBH sesat jika ajaran menyamai Al-Arqam - Mufti; GISB: Ratusan buku berkaitan Al-Arqam dan gambar 'Abuya' diramp...

Ilmu Perniagaan Mesti Up To Date, Baru Hasil Jualan Berlipat Ganda

Artikel terbaru berkaitan pengasas Fifarasol Group Sdn Bhd, Nur Afifah Rasol yang merupakan bekas graduan perubatan menekankan kepentingan
image

Hi alluser,

Selamat pagi Isnin semua, alhamdulillah kita masih dikurniakan kesihatan dan kesejahteraan oleh Allah SWT.

Penerimaan pengguna terhadap perkhidmatan kewangan digital terus meningkat tinggi dengan urus niaga melonjak 47 peratus kepada 6.5 bilion dari Januari hingga November 2021 berbanding tempoh yang sama sebelum pandemik pada 2019.

Pendaftaran pembayaran QR oleh peniaga juga telah melonjak daripada sekitar 300,000 sebelum pandemik kepada lebih satu juta setakat separuh pertama 2021.

Peniaga dan pengguna di Malaysia secara amnya semakin terbuka untuk menerima inovasi kewangan yang baharu. Jika anda masih menggunakan kaedah tradisonal dalam perniagaan, anda mesti berubah sekarang. Jangan ketinggalan!

Membaca jambatan ilmu, jom kita baca dua artikel sebentar sebelum anda meneruskan aktiviti hari ini.

Pagi ini kami kongsikan artikel terbaru tentang kisah inspirasi Pengasas Fifarasol Group Sdn Bhd, Nur Afifah Rasol yang meninggalkan kerjaya dalam bidang perubatan dan menekankan kepentingan ilmu perniagaan mesti up to date.

Selain itu, artikel kedua mengenai 3 kepentingan komunikasi yang baik dalam bisnes. Semoga bermanfaat.

image

Fifarasol: Ilmu Perniagaan Mesti Up To Date, Baru Hasil Jualan Berlipat Ganda

Jika masa di bangku sekolah rendah dahulu, bila di tanya dah besar nak kerja apa? Ada yang memberi jawapan saya nak jadi jurutera, arkitek, doktor, cikgu dan pelbagai jawapan lain.

Malah ada juga ibu bapa yang mengimpikan anak-anak mereka menceburi bidang tertentu kerana kerjaya tersebut menjamin masa depan.

"Sejak dari dulu lagi keluarga saya mahu saya menjadi doktor kerana mereka tahu saya selalu mendapat keputusan A penuh. Keluarga dan saudara mara berharap suatu hari nanti akan ada salah seorang ahli keluarga yang berkelulusan doktor perubatan.

"Selepas menamatkan peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM), saya mendapat penajaan dari Majlis Amanah Rakyat (MARA) dan berangkat ke Jordan setelah diterima menyambung pengajian dalam jurusan perubatan di Universiti Sains dan Teknologi Jordan," kongsi Nur Afifah Rasol.

image

Percakapan Anda Boleh Beri Kesan Positif Atau Negatif! 3 Kepentingan Komunikasi Yang Baik Dalam Bisnes

Satu perkataan boleh memberikan kesan atau pandangan yang berbeza kepada pendengar.

Sebagai contohnya, dalam pasukan anda ada tak perbezaan bila anda berkata 'tolong' berbanding 'arahkan' buat tugas berkenaan.

Perkataan-perkataan ini yang menjadi percakapan yang boleh memberikan kesan positif atau negatif kepada pendengar.

Sebab itu, komunikasi sangat penting bagi bangsa usahawan terutama pemimpin-pemimpin dalam membawa pasukan mencapai matlamat yang sama.

Bagi dapatkan perkembangan terkini, panduan, tips & perkongsian penting keusahawanan, sertai Telegram - Azizan Osman Official.

Klik banner di bawah ini.

image

Unsubscribe

Richworks International Sdn Bhd RichQ, No.77, Jalan Badminton 13/29 Seksyen 13 Shah Alam, Selangor 40100 Malaysia +60355191260

Popular