Pages

Check Available Cheapest Domain Here

Featured Post

Pimpinan utama GISB, isteri dan dua anak antara 19 direman tujuh hari

Tiga pembantu pengajar GISB mengaku tidak bersalah amang seksual; OIC sambut baik resolusi bersejarah PBB tuntut penamatan pendudukan Israel...

Ikuti Trend Industri Pelancongan, 5 Panduan Nak Mula Bisnes Homestay

Artikel terbaru berkaitan panduan nak memulakan bisnes homestay dan idea jana pendapatan sampingan di majlis perkahwinan. Semoga bermanfaat.
image

Hi alluser,

Selamat pagi. Apa perasaan anda ketika ini?

Jika anda mulakan hari ini dengan sikap positif ditambah senyuman, pasti lebih mudah untuk mempengaruhi sepanjang hari ini dengan lebih bertenaga malah ceria.

Seperti kata Mentor Usahawan, Datuk Wira Dr Azizan Osman, kita sendiri boleh pilih TOPI apa yang dipakai pada hari ini! Tepuk dada, tanya selera bagaimana anda nak harungi hari malah minggu baru ini.

Dalam pada itu, laporan akhbar baru-baru ini menyatakan bahawa kadar permohonan pinjaman perniagaan mencatat pertumbuhan tinggi, melebihi unjuran awal firma penyelidikan iaitu 4.5 peratus tahun ke tahun atau 0.5 peratus lebih tinggi pada Disember 2021 berbanding bulan sebelumnya.

Ia sekali gus mencerminkan aktiviti ekonomi berjalan dengan rancak. Peluang dan ruang yang ditawarkan oleh kerajaan perlu dimanfaatkan oleh bangsa usahawan untuk mengembangkan perniagaan masing-masing.

Namun, sumber kewangan ini perlu diurus sebaik mungkin dengan ilmu supaya perniagaan anda berkembang seperti diimpikan sekali gus memastikan anda mampu membayar semula pinjaman dan bebas hutang.

Berhati-hati ya, tiada ilmu pengurusan bisnes atau kewangan dapatkan bantuan dan pelajari dari pakar seperti di RichWorks.

Sementara memikirkan kaedah untuk mengembangkan perniagaan anda, jom take five seketika, baca artikel kami kongsi hari ini.

Artikel terbaru berkaitan 5 panduan nak mula bisnes homestay.

Selain itu, artikel kedua mengenai 7 idea jana pendapatan sampingan di majlis perkahwinan. Semoga bermanfaat.

image

5 Panduan Nak Mula Bisnes Homestay

Homestay atau inap desa merupakan salah satu industri perniagaan yang kian berkembang sebelum ini.

Konsep homestay menjadi 'trend' dalam industri pelancongan.

Ramai yang ingin jadi pengusaha homestay. Malah di ceruk-ceruk kampung kita boleh lihat homestay dikendalikan oleh penduduk setempat.

image

7 Idea Jana Pendapatan Sampingan Di Majlis Perkahwinan

Kompang dipalu, pengantin baru. Duduk bersanding, tersimpul malu. Begitulah senikata lagu Kompang Dipalu, yang sering dimainkan di majlis-majlis persandingan orang Melayu.

Namun jauh lebih awal sebelum Si Raja dan Permaisurinya dapat melangkah ke jinjang pelamin, banyak persediaan yang perlu dilakukan.

Masyakat di Malaysia akan mengadakan majlis perkahwinan mengikut tuntutan agama dan adat masing-masing.

Dalam sebuah majlis perkahwinan, anda boleh menjana pendapatan dengan bakat dan kemahiran yang anda miliki.

Bagi dapatkan perkembangan terkini, panduan, tips & perkongsian penting keusahawanan, sertai Telegram - Azizan Osman Official.

Klik banner di bawah ini.

image

Unsubscribe

Richworks International Sdn Bhd RichQ, No.77, Jalan Badminton 13/29 Seksyen 13 Shah Alam, Selangor 40100 Malaysia +60355191260

Popular