Pages

Check Available Cheapest Domain Here

Featured Post

Alluser, last chance, get your free AI training…

Hey Alluser, I wanted to...

Irah Sukri: 10 Tahun Berniaga Tiada Results Diimpikan, Semuanya Berubah Bila Berguru, Sabar & Trust The Process

Artikel terbaru mengenai pengasas Irah Sukri yang berpegang nilai sabar dan percaya kepada proses perniagaan menjadi kunci kejayaannya dan 4
image

Hi alluser,

Apakah perancangan anda pada hari ini? Sudah align dengan team bagi mencapai apa yang disasarkan bulan ni?

Cabaran memang ada, apatah lagi dengan kenaikan harga barang disebabkan inflasi yang berlaku ketika ini.

Malah secara tak langsung, ia akan mempengaruhi cara perbelanjaan orang ramai apabila lebih berhati-hati untuk membeli sesuatu barangan. Adakah mereka akan membeli dengan anda? Cuba fikirkan.

Sementara itu, jom take five seketika membaca dua artikel terbaru ini.

Hari ini kami kongsikan kisah inspirasi anak kelahiran negeri Cik Siti Wan Kembang yang berniaga selama 10 tahun di Pasar Besar Siti Khadijah, Kelantan. Irah Sukri yang menjual produk seperti kurung pasang dan kain sarung meraih jualan RM7.2 juta pada 2021.

Selain itu artikel kedua, 4 perkara mengenai ekonomi berasaskan pengetahuan atau k-ekonomi. Semoga bermanfaat.

image

Irah Sukri : Kunci Kejayaan, Sabar Dan Percaya Proses Perniagaan

Jika ke Pasar Siti Khadijah, Kelantan melihat ke arah peniaga, ramai wanita yang masih muda umurnya tetapi gigih berniaga.

Tingkat dua dan tiga pasar ini dikhususkan untuk kedai menjual pakaian seperti baju kelawar, kain pelikat dan kain tudung. Di situ juga, Irah Sukri mencari rezeki selama 10 tahun menjual kain pasang.

Menurut Ketua Pegawai Eksekutif Irah Sukri Global Sdn Bhd., yang lebih mesra dengan panggilan Irah, hasil jualan di Pasar Siti Khadijah tidak menentu dan ada pasang surutnya.

image

Apa Itu K-Ekonomi? 4 Perkara Mengenai Ekonomi Berasaskan Pengetahuan

Bangsa usahawan mempunyai tanggungjawab besar dalam menghadapi cabaran dan menyesuaikan diri dengan persekitaran baharu, impak kesan pandemik global.

Menurut Profesor Madya, Dr Ong Tze San dari Sekolah Perniagaan dan Ekonomi, Universiti Putra Malaysia (UPM), perniagaan kurang berpengetahuan atau jahil mengenai transformasi modal intelektual dan teknologi yang lebih dikenali sebagai ekonomi pengetahuan akan ketinggalan dalam konteks ini.

Kajian penyelidikan membuktikan ekonomi berasaskan pengetahuan atau lebih dikenali k-ekonomi mendorong kemajuan sosial.

Bagi dapatkan perkembangan terkini, panduan, tips & perkongsian penting keusahawanan, sertai Telegram - Azizan Osman Official.

Klik banner di bawah ini.

image

Unsubscribe

Richworks International Sdn Bhd RichQ, No.77, Jalan Badminton 13/29 Seksyen 13 Shah Alam, Selangor 40100 Malaysia +60355191260

Popular