Pages

Check Available Cheapest Domain Here

Featured Post

Sindrom kebergantungan golongan rentan perlu ditangani - PM

Sabari diikat, mulut ditutup sebelum dicampak ke dalam sungai - Polis; Tiga kanak-kanak ditahan kerana disyaki rogol rakan sekampung; Kebaka...

Jom follow 3 tips ni untuk naikkan semangat Ejen yang lemau!

Assalamualaikum & Salam Sejahtera Alluser,


Apa khabar bisnes Alluser? Okay ke okay?


Alluser saya faham sekarang ramai Founder yang ada isu daripada ejen ataupun stokis mereka. Bila ejen ni lemau, ejen lompat pergi dekat orang lain tu menyebabkan kita punya sales jadi sendu. Penatlah setiap hari kita dah bagi macam – macam sharing, mesej, bagi video tetap juga ejen kita macamtu. Sedar ke sedar kita ni sebenarnya kena korek dulu apa masalah ejen ni. Dari mana puncanya dan macam mana nak selesaikan masalah ni? Haa meh sini saya nak share 3 tips nak naikkan semangat ejen.. 



  1. Faham apa masalah ejen

Kenapa  penting kita perlu fahamkan masalah ejen ni? Haaa... Bila kita tahu masalah tu kita boleh selesaikan dengan adakan training yang sesuai. Jangan ajar topik syok sendiri pula. Contohnya, bila ejen tak pandai nak buat online marketing, HQ kena guide ajar macam mana nak buat. Kalau HQ pun tak tahu, boleh belajar sama – sama dengan ejen pergi training syarikat luar.



2. Buatkan ejen terinspirasi dengan kita


Founder ni kena jadi contoh kepada ejen – ejen yang lain. Kita boleh kongsi kan cerita macam mana kita struggle nak bina bisnes. Macam mana cara kita mula dari bawah. Sebab benda ni boleh memberikan inspirasi kepada ejen – ejen yang lain. Mereka akan jadi lebih bersemangat untuk buat sales. Jangan lupa pula untuk berikan mereka reward bila berjaya capai sales yang banyak.



3. Share ilmu yang up-to-date


Masalah kepada ramai orang adalah dia share benda – benda yang dah lama. Balik balik benda yang sama. Bagi tips buat sales cara yang lama, dulu orang ramai buat bisnes offline tapi sekarang dah online.

Bila ejen tanya HQ macam mana nak gunakan Facebook, HQ pula tak tahu. Jadi kat situ buatkan mereka ni tak yakin dengan produk atau servis yang dia jadi ejen ni. Pihak HQ perlu belajar dulu ilmu yang up-to-date barulah dapat turunkan ilmu tu kepada yang lain. Haa kalau Alluser nak tahu lebih banyak lagi tips-tips ni jom saya nak ajak Alluser join sesi pelancaran Momentum Bisnes 2022 : Edisi Naikkan Perniagaan & Jualan Anda pada 30 Mac 2022. Tekan je link dibawah untuk join atau klik 'SAYA NAK'. Ada benda special yang saya nak beritahu kat Alluser.


—> https://momentuminternet.com/mmb/ 

 

Beri juga pada team, stokis, ejen, dropship Alluser ya! Jumpa nanti Alluser!



Najib Asaddok

Online Rocket Marketing

ORM Master Trainer

CEO Momentum Internet Sdn Bhd

100 Most Influential Young Entrepreneur 2017

Nona Superwoman Best Social Media Trainer 2018

Popular