Pages

Check Available Cheapest Domain Here

Featured Post

Pimpinan utama GISB, isteri dan dua anak antara 19 direman tujuh hari

Tiga pembantu pengajar GISB mengaku tidak bersalah amang seksual; OIC sambut baik resolusi bersejarah PBB tuntut penamatan pendudukan Israel...

Peperangan, 3 Kisah Penderitaan Ekonomi Yang Boleh Anda Pelajari

Artikel terbaru berkaitan kesan peperangan menjejaskan ekonomi dan anjakan yang perlu dilakukan pemimpin di pasca pandemik. Semoga bermanfaa
image

Hi alluser,

Perniagaan anda terjejas akibat pandemik? Bagaimana nak mula semula dan nak dapat bantuan ni?

Kerajaan kekal responsif dan komited memberi penekanan khusus kepada keperluan perusahaan kecil dan sederhana (PKS) dalam menawarkan pelbagai pakej rangsangan untuk membantu meringankan beban semasa pandemik ini.

Sejak Mac 2020, RM196 bilion telah diperuntukkan sebagai pakej bantuan PKS mengharungi kesan pandemik.

Sementara itu, bagi yang telah mendaftar Bina Bisnes Berjaya - BRANDING & MARKETING POWER 2022, jangan lupa SELF-CHECK IN untuk dapatkan link akses Zoom anda.

Ia umpama nak menaiki kapal terbang, anda perlukan Boarding Pass kan untuk terbang.

Maka alluser, dapatkan 'Boarding Pass' anda untuk ikuti program yang akan bermula Jumaat hingga Ahad ini.

Hari ini, kami nak kongsikan 2 artikel terbaru mengenai kesan peperangan yang menjejaskan aktiviti perdagangan dan ekonomi dunia.

Selain itu, artikel tentang 5 anjakan setiap pemimpin mesti lakukan berdepan situasi kerja pasca pandemik. Semoga bermanfaat.

image

3 Kisah Penderitaan Ekonomi Akibat Peperangan

Pada 24 Februari 2022, Presiden Russia, Vladimir Putin, mengumumkan 'operasi tentera' sudah bermula di Ukraine dan mengarahkan tentera negara itu meletakkan senjata serta menyerah.

Putin, dalam perutusan khas melalui televisyen, mengisytiharkan perang terhadap Ukraine tanpa menghiraukan desakan Barat dan global sejak kebelakangan ini supaya jangan melakukannya.

Menurut Ketua Ekonomi Bank Islam Mohd Afzanizam Abdul Rashid krisis Rusia-Ukraine akan menyaksikan lebih banyak impak terhadap ekonomi global terutamanya dalam fasa pemulihan akibat pandemik C0VID-19.

image

Kerja Pasca Pandemik: 5 Anjakan Setiap Pemimpin Mesti Lakukan

O'Reilly dan Tushman mengkaji mengapa firma sukar untuk menyesuaikan diri dalan menghadapi perubahan untuk berinovasi? Hasil kajian boleh dirujuk di dalam buku bertajuk "Lead and Disrupt".

Pengkaji mendapati masalahnya bukan strategi, sumber atau teknologi sebaliknya cara pemimpin bertindak dalam menghadapi perubahan.

Sikap kepimpinan untuk berubah menentukan sama ada organisasi akan tenggelam atau kekal bertahan.

Bagi dapatkan perkembangan terkini, panduan, tips & perkongsian penting keusahawanan, sertai Telegram - Azizan Osman Official.

Klik banner di bawah ini.

image

Unsubscribe

Richworks International Sdn Bhd RichQ, No.77, Jalan Badminton 13/29 Seksyen 13 Shah Alam, Selangor 40100 Malaysia +60355191260

Popular