Pages

Check Available Cheapest Domain Here

Featured Post

Yang di-Pertuan Agong diberi sambutan negara di Beijing

'Kenapa pembangkang diam bila ringgit mengukuh?' – PM Anwar; Tentera Israel bunuh, buang jasad mangsa dari bumbung bangunan; Seorang...

alluser, Nak Pekerja Yang Produktif? 3 Faktor Mempengaruhi Produktiviti Pekerja

Artikel terbaru mengenai faktor mempengaruhi produktiviti pekerja dan sifat sabar. Semoga bermanfaat.
image

Hi alluser,

Salam Jumaat, dalam kemeriahan Adilfitfri jangan lupa untuk melakukan perkara sunnah pada hari istimewa ini seperti bersedekah, berdoa, berzikir, memotong kuku dan datang awal ke masjid bagi kaum lelaki.

Malah jika anda nak bersama menyumbang, membantu keluarga memerlukan boleh juga bersama RichWell dengan klik di sini.

Dalam pada itu, ribuan pengguna jalan raya di Lebuh Raya Utara-Selatan terpaksa menempuh kesesakan yang luar biasa ketika ini ekoran orang ramai mula pulang menuju ke ibu kota selepas perayaan Aidilfitri.

Berdepan dengan situasi ini, rancanglah perjalanan anda dengan sebaiknya dan jadilah pemandu yang sabar.

Selain itu, jika perjalanan jauh anda juga boleh jamak solat antara zohor dengan asar atau maghrib dengan isyak.

Semoga perjalanan kita lancar dan selamat sampai ke destinasi masing-masing.

Sementara itu, kami kongsikan artikel mengenai faktor yang mempengaruhi produktiviti pekerja supaya sentiasa berada pada tahap maksimum.

Selain itu, artikel erti syukur dan 3 bahagian sabar. Semoga bermanfaat.

image

3 Faktor Mempengaruhi Produktiviti Pekerja

Gangguan seperti e-mel yang berlebihan dan mesyuarat yang tidak perlu boleh mengurangkan produktiviti pekerja dengan ketara.

Apabila kakitangan anda sihat dan gembira, produktiviti mereka boleh meningkat dan membawa pertumbuhan syarikat ke hadapan.

Tetapi membina persekitaran kerja yang produktif boleh menjadi lebih kompleks daripada yang anda fikirkan.

image

Syukur Dan 3 Bahagian Sabar

"Daripada takrifan ini ulama telah simpulkan pengertian SYUKUR itu terdiri daripada tiga gabungan, iaitu: HATI, membuat penyaksian tentang nikmat yang diberi. LIDAH, membesarkan nikmat Allah dengan menyatakan kebaikan dan memuji Allah dan ANGGOTA, digunakan untuk beribadat kepada Allah s.w.t.

"SABAR pula mengikut Dr. Abd Karim Zaidan bermaksud, 'Cekal dan tabah dengan ujian Allah dalam keadaan patuh pada kehendak-Nya', iaitu menerimanya dengan redha di samping berusaha membuang kemudaratan tersebut.

"Syeikh Al-Jurjani r.a pula mentakrifkan, 'sabar meninggalkan pengaduan musibah selain daripada Allah. Ini bermakna pengaduan hamba, doa munajat kepada Allah dikira sebagai tuntutan sabar dan tidak menyalahinya."

Dapatkan Solusi Bisnes & Pemasaran Digital secara percuma, panduan & strategi yang proven diguna pakai bangsa usahawan ketika krisis dan cabaran dihadapi pada waktu ini.

Klik banner di bawah ini.

image

Unsubscribe

Richworks International Sdn Bhd RichQ, No.77, Jalan Badminton 13/29 Seksyen 13 Shah Alam, Selangor 40100 Malaysia +60355191260

Popular