Pages

Check Available Cheapest Domain Here

Featured Post

GISB: Guru agama dipenjara 10 tahun rotan kanak-kanak lelaki, tekan dada guna lutut

Polis cari lelaki melompat di landasan monorel Bukit Bintang; Op Pump: SPRM siasat syarikat dimiliki warga Bangladesh; GISB: Sikap kultus da...

Dulu buat live di gerai burger, kini Syafikah Ed Masvera jadi pemilik restoran makanan barat!

Inisiatif baharu buat bangsa usahawan, agar mendapatkan inspirasi, panduan dan idea dalam bisnes.

Hi alluser,

Bertemu kita lagi di edisi ke-12 inSPIREd, e-magazine yang menghimpunkan kisah hebat usahawan daripada program pementoran Spire dalam usaha bagi meraih RM1 juta pertama.

Minggu ini, inSPIREd menampilkan usahawan industri makanan & minuman (F&B), Syafikah Ed Masvera daripada Fudika Global Sdn.Bhd.

Merupakan seorang bekas jururawat, beliau pada awalnya tidak menyokong perniagaan burger jalanan yang diusahakan oleh suami tercinta kerana pasangannya itu memiliki Ijazah Sarjana Muda dalam bidang kejuruteraan.

Kadar untung yang sedikit dan tidak menentu membuatkan beliau semakin ragu-ragu dengan tindakan yang dilakukan oleh suaminya itu.

Namun, perjalanan hidup mereka mulai berubah setelah mengambil keputusan untuk menyertai program Nak Ubah Hidup (NUH) dan Millionaire Marketing Mastery (MMM) pada tahun 2019.

"Masa itu kami masih dalam gerai kecil lagi. Tapi Datuk Wira Dr. Azizan Osman kata mesti buat Iive. Saya terpaksa buat sebab suami saya sibuk masak burger. Dari situ orang mula kenal kami.

"Bermula dengan gerai, alhamdulillah pada tahun 2020 kami berjaya membuka restoran burger dan makanan barat pertama, Fud's Burger di Kluang," katanya.

Terus maju ke hadapan, ketahui tindakan tepat yang dilakukannya dalam mengecap kejayaan yang tidak pernah dibayangkan menerusi inSPIREd kali ini.

image

Anda mahu jadi usahawan jutawan? Nak capai jualan hingga RM1 juta, RM10 juta mahupun RM100 juta setahun?

Sertai Klinik Usahawan: Siri Bina Bisnes Berjaya tanpa sebarang bayaran!

Ingat ini hanya bagi usahawan yang benar-benar serius inginkan kemajuan dalam bidang keusahawanan!

image

Unsubscribe

Richworks International Sdn Bhd RichQ, No.77, Jalan Badminton 13/29 Seksyen 13 Shah Alam, Selangor 40100 Malaysia +60192442244

Popular