Pages

Check Available Cheapest Domain Here

Featured Post

Yang di-Pertuan Agong diberi sambutan negara di Beijing

'Kenapa pembangkang diam bila ringgit mengukuh?' – PM Anwar; Tentera Israel bunuh, buang jasad mangsa dari bumbung bangunan; Seorang...

Kita di Dalam Polikrisis : Ini Apa Yang Usahawan Wajib Tahu!

Cabaran sentiasa ada, cuma macam mana you tangani bezakan you dengan yang lain.
Sesi Khas Datuk Wira

Selamat malam alluser,

KUALA LUMPUR 8 Ogos - Tanpa sedar, dunia kini berdepan 'polikrisis' yang memberi impak secara langsung dan tak langsung kepada orang ramai terutama bangsa usahawan selepas pasca pandemik ketika ini.

Mentor usahawan, Datuk Wira Dr. Azizan Osman berkata, polikrisis (polycrisis) yang bermaksud krisis-krisis yang berlaku dalam satu masa menyebabkan impak yang lebih besar kepada semua pihak.

Katanya, kami dapati ramai usahawan di luar sana sedang berdepan cabaran dari segi jualan ekoran perubahan berlaku dari segi strategi, bisnes model dan banyak lagi disebabkan tak ubah 'game' bisnes dengan cepat.

"Ini bukan perkara baru, sebaliknya sudah dan sedang berlaku malah dijangka berpanjangan seperti dibincangkan dalam World Economic Forum di Davos, Switzerland mengenai hala tuju ekonomi dunia pada Januari lalu.

"Ketika pertemuan wakil-wakil negara, pihak berkepentingan dan pakar ekonomi itu melihat polikrisis menjadi isu kritikal di seluruh dunia termasuk Malaysia. Terdapat empat krisis utama yang sedang berlaku iaitu peningkatan kos sara hidup; kadar inflasi; krisis bekalan tenaga serta bekalan makanan.

"Rentetan krisis utama ini, maka timbul pelbagai cabaran kepada usahawan seperti masalah aliran wang tunai; kekurangan bahan mentah; peningkatan kos pengeluaran dan kenaikan Kadar Dasar Semalaman (OPR); kesukaran dapatkan pembiayaan dan sebagainya.

"Jadi saya bersama RichWorks terpanggil untuk menggerakkan inisiatif menyokong bangsa usahawan dengan persediaan dan bimbingan yang menjuruskan solusi saat ini," katanya dalam satu kenyataan di sini, sebentar tadi.

Sehubungan itu, Dr. Azizan menyeru bangsa usahawan yang berdepan cabaran di atas untuk bertemunya secara virtual pada malam esok.

"Sesi khas ini saya buat tanya sebarang bayaran untuk menjawab soalan-soalan usahawan yang sedang susah secara terus di mana pun mereka berada.

"Hanya bagi usahawan, sebab mereka sendiri lebih tahu apa kesusahan yang dihadapi menjalankan bisnes ketika ini untuk saya berikan solusi buat mereka, insya-Allah," ujarnya. Untuk mohon menyertai sesi khas ini, layari laman web www.richworks.com/sesikhas sekarang atau klik butang di bawah ini.

Jumpa 9 malam esok,

RichWorks International

Klinik Usahawan

Unsubscribe

Richworks International Sdn Bhd RichQ, No.77, Jalan Badminton 13/29 Seksyen 13 Shah Alam, Selangor 40100 Malaysia +60192442244

Popular