Pages

Check Available Cheapest Domain Here

Featured Post

Pimpinan utama GISB, isteri dan dua anak antara 19 direman tujuh hari

Tiga pembantu pengajar GISB mengaku tidak bersalah amang seksual; OIC sambut baik resolusi bersejarah PBB tuntut penamatan pendudukan Israel...

5 sebab kenapa asas kepimpinan penting dalam bisnes…

Dengan strategi yang baik, bisnes anda akan mampu untuk berjaya.
10XBBB Melaka

Salam sejahtera alluser,

Macam mana nak kukuhkan bisnes kalau tak boleh jadi ketua yang baik? Tanpa asas kepimpinan, bisnes anda sukar pergi lebih jauh.

Buat bisnes ni bukan hanya tentang jual barang dan tunggu duit masuk, tapi banyak tanggungjawab yang perlu dipikul dalam menguruskan bisnes.

Kalau alluser tak jadi ketua yang baik, macam mana nak dapat team yang power?

1. Visi dan misi yang jelas

Jelaskan matlamat utama syarikat kepada team bagi menentukan hala tuju serta strategi bisnes untuk jangka masa panjang agar mereka dapat bekerjasama untuk capai matlamat dan meraih kejayaan bersama.

2. Bertanggungjawab

Sifat bertanggungjawab menjadikan alluser lebih berhati-hati dalam mengambil sebarang tindakan kerana ia melibatkan masa depan bisnes serta kebajikan team.

3. Pendengar yang baik

Tidak semua pemimpin mampu jadi pendengar yang baik dan boleh menerima setiap pendapat dari team. Luangkan masa dengan team untuk dapatkan idea baru yang mungkin dapat membantu menyelesaikan masalah syarikat anda.

4. Kuasai skill komunikasi

Kemahiran komunikasi sangat penting untuk dikuasai bagi mengelakkan sebarang salah faham yang boleh menimbulkan konflik dan tekanan di tempat kerja.

5. Berani

Anda bukan sahaja perlu berani melakukan perubahan tetapi juga berani menegur setiap kesilapan yang dilakukan oleh team. Tapi dalam menegur, lakukanlah secara berhemah dan profesional.

alluser, kami nak jemput anda ke 10X SME Bina Bisnes Berjaya (10XSMEBBB) di KSL Resort Johor Bahru City Centre pada 25 dan 26 November 2023 untuk dapatkan ilmu kepimpinan yang membantu bina bisnes berjaya.

Mohon sekarang dengan klik butang di bawah.

Jangan terlepas usahawan Johor, luangkan masa anda untuk bertemu dengan team RichWorks di Karnival Jom Heboh yang sedang berlangsung di Angsana Johor Bahru Mall.

Salam kejayaan,
RichWorks International

HANYA UNTUK USAHAWAN, PEMILIK & PENGUSAHA PERNIAGAAN ATAU FOUNDER SAHAJA.

TEMPAT ADALAH TERHAD!

image

Penafian: Email ini dihantar kepada database kami, sekiranya tak mahu menerima sebarang hebahan aktiviti keusahawanan, klik butang unsubscribe.

Unsubscribe

Richworks International Sdn Bhd RichQ, No.77, Jalan Badminton 13/29 Seksyen 13 Shah Alam, Selangor 40100 Malaysia +60192442244

Popular