Pages

Check Available Cheapest Domain Here

Featured Post

PM Anwar umum peruntukan RM13 juta bantuan pascabanjir Kedah

Kelantan isytihar GISBH sesat jika ajaran menyamai Al-Arqam - Mufti; GISB: Ratusan buku berkaitan Al-Arqam dan gambar 'Abuya' diramp...

Terpilih untuk dibimbing, Sheraida bersyukur raih jualan RM1 juta pertama lepas 7 tahun berniaga!

Inisiatif baharu buat bangsa usahawan, agar mendapatkan inspirasi, panduan dan idea dalam bisnes.

Hi alluser,

Bertemu kita lagi di edisi ke-20 inSPIREd, e-magazine yang menghimpunkan kisah hebat usahawan daripada program pementoran Spire dalam usaha bagi meraih RM1 juta pertama.

Minggu ini, inSPIREd menampilkan Nur Sheraida Alimadi yang merupakan pengasas kepada jenama manisan chocojar yang terkenal di Borneo iaitu Panda Bites.

Memulakan perniagaan ini bersama suami tercinta, siapa sangka perniagaan yang diusahakan ini terus berkembang maju hingga ke tahap dapat mengupah 10 orang staf di bahagian produksi dan mampu mempunyai kilang sendiri di sana.

Baru sahaja terlibat dalam program bimbingan Kelab Usahawan 1 Juta (KU1J) yang merupakan projek kolaborasi istimewa di antara RichWorks dan juga Kementerian Kemajuan Desa dan Wilayah (KKDW), beliau tidak menyangka terlalu banyak perkembangan positif yang telah dilaluinya sepanjang bersama program tersebut.

"Sebelum ini kita tak fokus dan banyak keluarkan kos yang tidak perlu. Memang susah untuk kendalikan sistem dalam bisnes dan perkara itulah yang banyak saya perbaiki menerusi KU1J.

"Di samping itu, kita pun pening kepala fikir nak ubah suai kilang. Jadi, di KU1J inilah saya nampak lebih jelas tentang struktur sebenar syarikat dan kekuatannya," luah wanita yang berasal dari Kota Kinabalu ini.

Kini semakin matang dalam menguruskan bisnes, ketahui kisah menarik tentang Sheraida dalam menghadapi cabaran sebagai seorang usahawan menerusi inSPIREd kali ini.

image

Anda mahu jadi usahawan jutawan?

Nak capai jualan hingga RM1 juta, RM10 juta mahupun RM100 juta setahun?

Sertai Klinik Usahawan: Siri Bina Bisnes Berjaya tanpa sebarang bayaran!

image

Unsubscribe

Richworks International Sdn Bhd RichQ, No.77, Jalan Badminton 13/29 Seksyen 13 Shah Alam, Selangor 40100 Malaysia +60192442244

Popular