Pages

Check Available Cheapest Domain Here

Featured Post

FREE AI training for marketers…

Hi Alluser, Do you know ...

Bakat Yang Ada. Gunakan 7 Cara Mula Bisnes Dengan Bakat Anda

Artikel terbaru mengenai bakat yang boleh digunakan bagi mulakan bisnes dan kisah inspirasi Muiz Hot Chicken yang bermula dengan RM800 saja.
image

Hi alluser,

Selamat pagi dan selamat berhujung minggu. Pada pagi Sabtu ini, RichWorks Business Review nak berkongsikan artikel mengenai kisah kejayaan usahawan jutawan muda ini yang baru berusia 28 tahun.

Bagaimana Pengasas Muiz Hot Chicken, Muhamad Muizzuddin Remle bermula dengan bermodalkan hanya RM800 saja. Perniagaan dijalankan terus berkembang terutama selepas mendapatkan bimbingan.

Selain itu, kami juga kongsikan artikel mengenai bakat yang boleh digunakan untuk menjalankan bisnes. Berikut kami kongsikan cara-cara untuk anda gunakan bakat bagi mulakan bisnes. Semoga bermanfaat.

image

Muiz Hot Chicken: Bermula Dengan RM800, Kini Sudah Ada 85 Kios

"Saya juga nekad untuk mulakan bisnes pertama sendiri dengan modal RM800," kata Pengasas Muiz Hot Chicken, Muhamad Muizzuddin Remle. Menurutnya, selepas menduduki Sijil Tinggi Pelajaran Malaysia (STPM) beliau mula bekerja dengan ibu saudara sebagai pembancuh air dan mengoreng ayam pada tahun 2013.

"Dari situ saya mula belajar buat ayam goreng yang sedap. Pada peringkat awal saya hanya menggunakan periuk nasi untuk menggoreng ayam. Minggu pertama menjual saya menerima banyak aduan, ayam tidak sepenuhnya masak," jelasnya ketika sesi Titan Summit 2021 yang diadakan baru-baru ini.

image

Bakat Yang Ada. 7 Cara Guna Bakat Mula Bisnes

Zarif dan Akmal duduk di tepi padang futsal sambil lap-lap peluh. Hati mereka puas. Game hari ini sangat best! Mereka tak tahu pun yang tiba-tiba mereka boleh terjoin kumpulan lain yang tak cukup kaki nak main futsal. Dahlah yang main tu semuanya senior-senior belaka. Bolehlah mereka tunjuk skill.

"Korang pandai main futsal. Selalu training ke? Apa kata korang bukak kelas futsal?" Cadangan abang yang baru mereka kenal tadi buatkan Zarif dan Akmal tersengih-sengih.

Bagi dapatkan perkembangan terkini, panduan, tips & perkongsian penting keusahawanan, sertai Telegram - Azizan Osman Official.

Klik banner di bawah ini.

image

Unsubscribe

Richworks International Sdn Bhd RichQ, No.77, Jalan Badminton 13/29 Seksyen 13 Shah Alam, Selangor 40100 Malaysia +60355191260

Popular