Pages

Check Available Cheapest Domain Here

Featured Post

Yang di-Pertuan Agong diberi sambutan negara di Beijing

'Kenapa pembangkang diam bila ringgit mengukuh?' – PM Anwar; Tentera Israel bunuh, buang jasad mangsa dari bumbung bangunan; Seorang...

Harga Barang Dapur Naik! 7 Langkah Berjaga-Jaga Terhadap Kenaikan Harga Barang

Artikel terbaru berkaitan langkah berjimat cermat untuk membeli barang dapur apabila harga barang naik dan bidang di bawah Inisiatif Aspiras
image

Hi alluser,

Apa khabar alluser? Apa aktiviti anda di hari Khamis ini?

Kerana kesibukan mungkin anda pernah take away sarapan pagi di Mcdonald's.

Tahukah anda, masalah logistik di peringkat global menyebabkan Mcdonald's Malaysia berdepan kekurangan bekalan kentang goreng sehingga menyebabkan ia terpaksa 'mencatu' hidangan itu dengan hanya menawarkan set bersaiz sederhana bermula 24 Januari lalu.

Nampaknya bekalan kentang tak mencukupi, adakah ini peluang untuk memulakan bisnes baharu? Pertanian adalah perniagaan! Atau anda nak dalami ilmu perniagaan francais.

Sementara anda menikmati sarapan pagi, kita ambil sedikit masa tambah ilmu di dada.

Pagi ini kami kongsikan artikel terbaru berkaitan 7 langkah berjaga-jaga menghadapi kenaikan harga barang.

Selain itu, artikel kedua mengenai 5 bidang utama di bawah Inisiatif Aspirasi Pelaburan Nasional 2022. Semoga bermanfaat.

image

Harga Barang Dapur Naik! 7 Langkah Berjaga-Jaga Terhadap Kenaikan Harga Barang

Kos sara hidup yang semakin meningkat menyebabkan ramai antara kita terpaksa mengamalkan perbelanjaan berhemat.

Memetik laporan Utusan Malaysia pada November 2021, rakyat Malaysia perlu bersedia berdepan dengan kenaikan harga barang yang dijangka antara 30 hingga 200 peratus menjelang 2022 ekoran fenomena global dan spekulasi peniaga.

Semua barangan keperluan asas dijangka menghadapi kenaikan, terutamanya makanan kerana sehingga kini negara masih bergantung kepada aktiviti import untuk menampung keperluan tempatan.

image

5 Bidang Utama Di Bawah Inisiatif Aspirasi Pelaburan Nasional 2022

Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) mengenal pasti lima bidang utama di bawah inisiatif Aspirasi Pelaburan Nasional (NIA) yang mampu menarik lebih ramai pelabur asing untuk melabur sama ada melalui penyelidikan dan pembangunan atau kemudahan pembuatan menggunakan teknologi baharu.

Menteri Kanan Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali berkata, bidang berkenaan adalah elektrik dan elektronik, farmaseutikal, ekonomi digital, aeroangkasa dan kimia.

Lima bidang ini antara bidang pertumbuhan ekonomi baharu yang dikenal pasti ketika merangka NIA dan selari dengan hasrat inisiatif NIA iaitu memfokuskan kepada pelaburan berimpak tinggi dan berteknologi.

Bagi dapatkan perkembangan terkini, panduan, tips & perkongsian penting keusahawanan, sertai Telegram - Azizan Osman Official.

Klik banner di bawah ini.

image

Unsubscribe

Richworks International Sdn Bhd RichQ, No.77, Jalan Badminton 13/29 Seksyen 13 Shah Alam, Selangor 40100 Malaysia +60355191260

Popular