Pages

Check Available Cheapest Domain Here

Featured Post

PM Anwar umum peruntukan RM13 juta bantuan pascabanjir Kedah

Kelantan isytihar GISBH sesat jika ajaran menyamai Al-Arqam - Mufti; GISB: Ratusan buku berkaitan Al-Arqam dan gambar 'Abuya' diramp...

Hermosa Wear: Modal RM400, Kini Raih Jualan Jutaan Ringgit Dengan Bina Team

Artikel terbaru berkaitan kisah inspirasi pengasas pakaian Muslimah Hermosa Ware meraih jutaan ringgit dengan membina team dan 5 lelaki terk
image

Hi alluser,

Salam Ahad, semoga hari ini lebih menceriakan anda.

Buat pengetahuan anda, Perbadanan Pembangunan Perdagangan Luar Malaysia (MATRADE) ada merangka program penggalakan eksport yang terdiri daripada Pameran Perdagangan, Misi Pecutan Eksport (EAM) dan Program Penyumberan Antarabangsa (INSP).

MATRADE juga akan terus mempergiat program eBizMatch, platform pertemuan perniagaan secara dalam talian antara syarikat Malaysia dan pembeli asing dari seluruh dunia yang diatur lebih awal.

Sebagai bangsa usahawan, kita perlu bijak merebut peluang dan ruang yang disediakan seperti di atas ini.

Sambil anda mengkaji peluang dan ruang baru untuk memajukan perniagaan anda, jom kita baca kisah inspirasi kali ini.

Pagi ini kami kongsikan kisah inspirasi pengasas Hermosa Wear, Puan Nurul Eliana Ab Rashid yang memulakan perniagaan dengan modal RM400 akhirnya meraih jualan jutaan ringgit dengan membina team.

Selain itu, artikel kedua mengenai 5 lelaki terkaya dunia yang menggandakan kekayaan sewaktu pandemik. Semoga bermanfaat.

image

Hermosa Wear: Modal RM400, Kini Raih Jualan Jutaan Ringgit Dengan Bina Team

Pernah takut untuk mengambil pekerja kerana tak percaya kepada orang lain.

Itu antara halangan yang dihadapi oleh pengasas Hermosa Wear, Nurul Eliana Ab Rashid atau lebih mesra dipanggil Puan El dalam usaha membina empayar perniagaannya.

"Saya takut nak ambil pekerja, nak serah tugas kepada orang lain saya takut orang lain tak boleh buat sebaik saya buat. Saya juga takut saya tak mampu nak bayar gaji.

"Tapi hari ini saya mempunyai 18 pekerja, bila saya dah mula ada pekerja sebenarnya kita perlu ada ilmu kepimpinan, itu yang paling mahal saya belajar dengan RichWorks selain daripada ilmu perniagaan yang lain," jelasnya.

Bagaimana Puan El menghapuskan ketakutannya itu?

image

Ganda Kekayaan Sewaktu Pandemik ! 5 Lelaki Terkaya Dunia

Kaya bertambah kaya!

Sepuluh lelaki terkaya di dunia menggandakan kekayaan mereka selama dua tahun pertama pandemik C0VID-19 ketika kemiskinan dan ketidaksamaan meningkat.

Menerusi taklimat yang diterbitkan sebelum sidang kemuncak mini pemimpin dunia secara maya sempena Forum Ekonomi Dunia, Oxfam berkata, kekayaan individu berkenaan melonjak daripada RM2.92 trilion kepada RM6.27 trilion pada kadar purata RM5.43 trilion sehari!

Bagi dapatkan perkembangan terkini, panduan, tips & perkongsian penting keusahawanan, sertai Telegram - Azizan Osman Official.

Klik banner di bawah ini.

image

Unsubscribe

Richworks International Sdn Bhd RichQ, No.77, Jalan Badminton 13/29 Seksyen 13 Shah Alam, Selangor 40100 Malaysia +60355191260

Popular