Pages

Check Available Cheapest Domain Here

Featured Post

Alluser, last chance, get your free AI training…

Hey Alluser, I wanted to...

Pastikan Alluser tak buat 8 benda ni.. Apa 8 benda tu? Meh Baca..

Assalamualaikum & Salam Sejahtera Alluser,

Sihat ke sihat? Bisnes okay?

Saya nak tanya ni... Pernah tak masa Alluser berbisnes, Alluser buat 8 benda ni? Mungkin Alluser pernah buat salah satu dari 8 benda ni.. 8 benda yang tak patut Alluser buat kalau nak berbisnes..

Apa dia 8 benda tu? Meh saya bagitau...

1. Berharap hasil dapat cepat
Semua benda kalau boleh nak dapat result dengan cepat. Buat harini, esok terus dapat. Ehh mana boleh macam tu. Semua benda perlukan proses tau.

2. Rasa diri terlambat untuk bertindak
Kejayaan ni bukan bergantung pada umur. Kejayaan tak ukur pon tua atau mudanya seseorang. Siapa yang berusaha dia yang akan dapat hasilnya.

3. Ragu - ragu
Kalau kita tak mencuba, sampai bila-bila kita tak akan tahu yang kita ni boleh atau pon tak. Jangan mengalah sebelum mencuba. Kalau kita pon ragu ragu, macam mana pelanggan nak yakin untuk beli produk kita?

4. Ego
Ni salah satu sikap yang peniaga perlu elak. Jangan terlalu ego bila buat bisnes. Kadang kadang bila kita ego, susah kita nak terima pendapat dan kritikan orang lain. Anggap lah sebarang kritikan yang kita terima tu cara untuk kita buat lebih baik lagi.

5. Rasa dah cukup pandai
Ilmu dalam bisnes ni sentiasa berubah. Lagi lagi ilmu marketing. Sentiasa upgrade diri dan ilmu supaya kita boleh tinggalkan jauh pesaing yang lain.

6. Boros
Peniaga perlu bijak dalam menguruskan kewangan. Sebagai contoh, apa yang kita dapat lebih cuba untuk simpan dan guna bila perlu sahaja. Elakkan terlalu berfoya foya dengan duit yang ada.

7.Tak Hargai Team
Kalau kita nak bisnes kita ni pergi jauh, appreciate team yang ada. Sentiasa follow up team untuk tahu apa progress dia dan sentiasa ambil berat.

8. Malas
Kalau peniaga pon dah malas, jangan tanya kenapa bisnes korang pada tahap yang sama je. Tak berkembang langsung.

Haa dapat ke dapat ni ?
Haa.. Faham tak apa saya terangkan? Sebenarnya ada banyak lagi! Tapi risau Alluser tak habis baca setiap satu point yang saya share.

Jadi kat sini saya nak ajak korang untuk join sesi Roket Pemasaran Momentum (RPM) Bisnes Comeback 2022. Saya akan terangkan banyak dalam kelas ni.

Kelas ni akan dilancarkan pada 20 Januari 2022 jam 10 pagi ye..
8 HARI JER LAGI !

Kalini saya dan Team Momentum nak bagi PERCUMA JER!

Jom daftar di >>https://momen.tm/rpmcomeback2022

Ataupun boleh tekan butang "SAYA NAK !" untuk daftar

Daftar segera tau! Jumpa di sesi Pelancaran RPM ya....



Najib Asaddok
Online Rocket Marketing
ORM Master Trainer
CEO Momentum Internet Sdn Bhd
100 Most Influential Young Entrepreneur 2017
Nona Superwoman Best Social Media Trainer 2018
Momentum Internet Sdn Bhd, No 20A & 22A Tingkat 1 Jalan Rugbi 13/30 Seksyen 13, Tadisma Business Park Shah Alam, Selangor 40100, Malaysia
Anda boleh berhenti melanggan atau menukar butiran hubungan anda pada bila-bila masa.

Popular