Pages

Check Available Cheapest Domain Here

Featured Post

FREE AI training for marketers…

Hi Alluser, Do you know ...

Guna Facebook Profile Nak Menjual? Boleh ke?

Assalamualaikum & Salam Sejahtera Alluser,


Sihat ke sihat? Bisnes Alluser okay?


Alluser nak tahu tak? Sekarang ni, ramai saya tengok yang gunakan Facebook personal untuk jadikan tempat untuk menjual. Dah lah guna Facebook personal, lepas tu target pelanggan yang tak sesuai dengan produk kita.



Isu ni saya nampak yang semakin orang ramai buat kalau baru nak berbisnes. Harap Alluser tak buat la kan. Tak salah kalau nak berbisnes guna Facebook personal, tapi sanggup ke bisnes tu cuma kat takat tu je? Tak grow? Mestilah nak grow kan..

Jadi, macam mana kita nak atasi atau selesaikan isu ni? 


Haa mula-mula, mestilah kita kena buat Facebook Page khas untuk bisnes kita. Jangan campur-aduk kan hal peribadi dengan bisnes. Nanti akan jadi serabut. Jadi dengan adanya page khas untuk bisnes, senanglah kita nak monitor.


Bila dah ada page bisnes, haa jangan kita biarkan je page tu.. Hias lah page Alluser tu dengan content yang boleh give value pada orang ramai. Content yang macam tu lah membuatkan orang ramai tertarik.


Bila dah cantik untuk nak target pelanggan, kita kena kaji dulu produk kita ni sesuai untuk siapa. Siapa yang perlukan produk kita, umur berapa yang sesuai.. Barulah kita dapat pelanggan yang tepat untuk produk kita.


Haa dapat ke dapat ni? Kalau Alluser nak tahu lebih banyak, boleh join Channel Telegram, boleh klik butang "Join Telegram" dibawah sekarang untuk dapatkan lebih banyak info-info yang terkini ya!


Najib Asaddok

Online Rocket Marketing

ORM Master Trainer

CEO Momentum Internet Sdn Bhd

100 Most Influential Young Entrepreneur 2017

Nona Superwoman Best Social Media Trainer 2018

Popular