Pages

Check Available Cheapest Domain Here

Featured Post

Sze-Fei-Nur Izzuddin cipta sensasi juarai Terbuka China

'Bukan 'honeymoon', saya tidak ke Jepun jika tahu Kedah akan dilanda banjir' - Sanusi; Rampasan Op Global jadi bukti status ...

alluser, Rasa Seperti Tak Cukup Masa? 3 Kemahiran Pengurusan Masa

Artikel terbaru mengenai kemahiran pengurusan masa dan sifat insan bertakwa. Semoga bermanfaat.
image

Hi alluser,

Salam penghulu segala hari. Apa aktiviti alluser hari ini? Adakah anda baru sahaja mencongak harga terkini bahan mentah?

Semalam Utusan Malaysia melaporkan, harga semua barang keperluan dijangka melonjak sekitar 50 hingga 60 peratus mulai bulan depan.

Kenaikan itu susulan pelaksanaan gaji minimum RM1,500 dan sikap segelintir peniaga yang tamak untuk mendapat untung besar.

Malah beberapa harga barangan keperluan asas seperti ayam, daging dan hampir semua sayur-sayuran telah menyaksikan peningkatan sebelum Hari Raya Aidilfitri minggu lalu.

Sebagai bangsa usahawan anda perlu sedar dan mengambil perhatian terhadap perubahan dan keadaan semasa ini.

Ini penting bagi memastikan perniagaan anda kekal kukuh dalam apa jua keadaan.

Walau bagaimanapun, jom kita menghulurkan sikit wang yang ada untuk bersedekah kepada yang memerlukan.

Jangan lupa amalan mulia ini meskipun sudah perginya Ramadan. Jika anda nak menyumbang bersama RichWell boleh layari richworks.com/richwellbantu

Dalam pada itu, kami kongsi kemahiran pengurusan masa supaya anda tidak tertekan dengan tekanan kerja semakin meningkat dan dapat berfikir dengan baik untuk menyelesaikan setiap tugasan.

Selain itu, 5 sifat orang bertakwa membawa ke syurga. Semoga bermanfaat.

image

3 Kemahiran Pengurusan Masa Untuk Usahawan

Sebagai usahawan, anda bertanggungjawab untuk setiap aspek perniagaan anda.

Daripada merancang, melaksanakan strategi, mempengerusikan mesyuarat, menguruskan pekerja, bertemu pelanggan baharu, dan perkara lain yang perlu dilakukan.

Kadangkala, tekanan kerja semakin meningkat sehinggakan anda mula rasa tertekan.

image

5 Sifat Orang Bertaqwa Membawa Ke Syurga

Lima sifat orang bertakwa ini disebut oleh Allah swt di dalam ayat 134-15, surah Ali Imran.

Dalam ayat sebelumnya, Allah memerintahkan kita supaya segera memohon keampunan-Nya setelah melakukan sesuatu kesalahan dengan menjanjikan syurga bagi orang-orang bertakwa.

Mereka yang bersifat dermawan serta pemurah sama ada ketika lapang atau sempit, kaya atau miskin, suka atau duka, dan membantu membuat kebajikan sesama manusia sangat dihargai Allah.

Dapatkan Solusi Bisnes & Pemasaran Digital secara percuma, panduan & strategi yang proven diguna pakai bangsa usahawan ketika krisis dan cabaran dihadapi pada waktu ini.

Klik banner di bawah ini.

image

Unsubscribe

Richworks International Sdn Bhd RichQ, No.77, Jalan Badminton 13/29 Seksyen 13 Shah Alam, Selangor 40100 Malaysia +60355191260

Popular