Pages

Check Available Cheapest Domain Here

Featured Post

Sze-Fei-Nur Izzuddin cipta sensasi juarai Terbuka China

'Bukan 'honeymoon', saya tidak ke Jepun jika tahu Kedah akan dilanda banjir' - Sanusi; Rampasan Op Global jadi bukti status ...

alluser boleh urus kewangan bisnes? 7 tip buat anda

Artikel berkaitan 7 tip urus kewangan bisnes kecil dan 4 kepentingan miliki growth mindset. Moga bermanfaat.
image

Hai alluser,

Pernah rasa buntu tak apabila menguruskan kewangan bisnes?

Tidak kiralah sebesar mana pun bisnes yang diusahakan, pengurusan keluar masuk duit perlulah mantap agar kita dapat melihat hasilnya kelak.

Ramai usahawan kecil yang mungkin perlukan bimbingan dalam hal ini untuk mereka mengembangkan bisnes ke tahap yang tinggi namun tidak tahu kepada siapa hendak meminta bantuan.

Tak mahu biarkan terumbang-ambing, di sini kami sediakan 7 tip ringkas tentang pengurusan kewangan buat usahawan kecil dengan mudah.

Selain itu, baca juga tentang kepentingan growth mindset terhadap para usahawan. Penting atau tidak sebenarnya?

Semoga bermanfaat!

image

7 tip pengurusan kewangan bisnes kecil dengan mudah

"Bisnes kecil-kecilan je, saya pun tiada kemahiran dalam bab pengurusan kewangan terutama yang melibatkan perakaunan ni.. apa yang saya perlu buat?

Kalau saya tak uruskan kewangan dengan betul, mesti ada kesan buruk pada perniagaan saya nanti."

Ini antara soalan yang biasanya akan ditanyakan pada kami terutamanya usahawan-usahawan kecil dan yang baru mulakan perniagaan.

image

4 kepentingan miliki growth mindset sebagai usahawan

"Growth mindset adalah bagaimana anda sentiasa fikir how you can play better? How can you improve better? Kalau anda boleh improve daripada level 1 nak pergi ke 10 ini jauh, boleh improve 1.5 pun, anda adalah lebih baik dari semalam.

Satu, even kalau anda boleh improve 1.1 pun daripada minggu lepas, anda adalah lebih baik daripada ramai orang berniaga 40 tahun tak ada improvement langsung!" -Dr Azizan Osman.

Siapa faham apa yang cuba disampaikan oleh Mentor Usahawan No.1 Asia ini? Inilah pentingnya seorang usahawan untuk mempunyai 'growth mindset'.

Ramai orang nak ubah hidup, tapi tak jelas nak ubah apa dan tak tahu bagaimana nak mula.

Jom kita mulakan perubahan pada 4 hingga 6 Februari 2023 ini, dengan hadir ke program Nak Ubah Hidup: Kejayaan Bisnes & Wang 2023.

Lebih menarik, tiket General adalah PERCUMA!

Jangan lepaskan peluang!

image

Unsubscribe

Richworks International Sdn Bhd RichQ, No.77, Jalan Badminton 13/29 Seksyen 13 Shah Alam, Selangor 40100 Malaysia +60355191260

Popular