Pages

Check Available Cheapest Domain Here

Featured Post

PM Anwar umum peruntukan RM13 juta bantuan pascabanjir Kedah

Kelantan isytihar GISBH sesat jika ajaran menyamai Al-Arqam - Mufti; GISB: Ratusan buku berkaitan Al-Arqam dan gambar 'Abuya' diramp...

Cash flow makin berkurang, 5 solusi untuk alluser!

Melalui panduan dengan strategi terbukti, bisnes anda akan mampu untuk berjaya.
10X SME BBB

Klik gambar di atas untuk daftar ke 10XSMEBBB

Salam sejahtera alluser,

Cash flow... nampak macam mudah, tapi ia boleh jadi menakutkan kalau anda tak urus dan kawal cash flow anda dengan baik dan teratur.

alluser, 82% peratus bisnes di Malaysia tutup hanya disebabkan masalah cash flow. Lebih parah, ramai usahawan hanya akan mula sedar apabila mereka diisytihar bankrap dan dah tak mampu lagi tanggung kos bisnes mereka.

Sebab apa? Sebab bisnes dah tak ada duit! Stok ada, tapi jualan perlahan atau tak bergerak langsung. Duit keluar dah banyak ni, tapi yang masuk sikit je.

Macam mana nak survive dan belajar urus serta kawal cash flow? Ada 5 cara yang boleh bantu ubah cash flow anda menjadi lebih bagus.

1. Pastikan ada akaun bisnes. Kalau tak nak buat, jangan berniaga. Macam mana nak tengok cash flow atau nak uruskannya kalau tak ada akaun bisnes?

2. Kawal hutang dan cara pembayaran. Jika tidak, lama kelamaan hutang jadi lapuk dan tidak dibayar. Banyak bisnes lingkup disebabkan masalah ni.

3. Jangan simpan terlalu banyak stok di luar kemampuan anda menjualnya. Ada bisnes terpedaya dengan promosi pembekal untuk beli banyak stok bagi mendapatkan harga diskaun. Jika anda mampu menjualnya dengan cepat, oklah. Jika tidak anda akan hadapi masalah di kemudian hari.

4. Jangan ambil pekerja melebihi keperluan.Terlalu ramai pekerja yang tak ada kerja dalam syarikat juga sama macam beli stok tapi tak jual. Duit keluar untuk bayar gaji tapi tak mendatangkan keuntungan kepada bisnes.

5. Pastikan ada ilmu bisnes yang proven success. Nak betulkan cash flow bukan kerja mudah yang boleh selesai dalam satu hari. Tapi apa yang penting, alluser kena faham proses dan sentiasa dapatkan ilmu untuk anda faham dan praktikkan.

4 hari lagi dengan berbaki hanya 77 seat, jangan lepaskan peluang anda untuk hadir ke 10X SME Bina Bisnes Berjaya (10XSMEBBB) di KSL Resort Johor Bahru City Centre pada 25 dan 26 November ini untuk perbaiki cash flow bisnes anda.

Jangan tunggu dah parah baru nak cari solusi, mohon sekarang dengan klik butang di bawah.

Salam kejayaan,
RichWorks International

image

Bagi Usahawan yang mendaftar, pastikan hadir pada Sesi Persediaan Khas, Road To 10X SME Bina Bisnes Berjaya pada malam ini.

(Semak email anda, bagi akses Zoom ke sesi persediaan khas ini)

image

Penafian: Email ini dihantar kepada database kami, sekiranya tak mahu menerima sebarang hebahan aktiviti keusahawanan, klik butang unsubscribe.

Unsubscribe

Richworks International Sdn Bhd RichQ, No.77, Jalan Badminton 13/29 Seksyen 13 Shah Alam, Selangor 40100 Malaysia +60192442244

Popular